Defektus novērsīs uz būvētāju rēķina - Forums
Otrdiena, 06.12.2016, 07:39
Sveicināti, Viesis
Sludinājumi | Forums | Reklāmraksti | Foto | Filmas
[ Jaunas vēstules · Dalībnieki · Foruma noteikumi · Meklēšana · RSS ]
Lappuse 1 no 11
Forums » Bizness, Darbs, Nauda » Nekustamais īpašums » Defektus novērsīs uz būvētāju rēķina
Defektus novērsīs uz būvētāju rēķina
MegaForumsDatums: Otrdiena, 06.04.2010, 22:39 | Ziņojums # 1
Генералиссимус
Grupa: Администраторы
Ziņojumi: 668
Apbalvojumi: 3
Reputācija: 7
Statuss: Offline
Līdzko iestāsies atbilstoši laika apstākļi, defekti, tostarp bedres jaunizbūvētos ceļu posmos, tiks novērsti uz darbu izpildītāju rēķina garantijas ietvaros, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) Ražošanas pārvaldes direktors Gints Alberiņš.

Garantijas laiks jaunbūvētam autoceļam ir noteikts būvdarbu līgumā, un parasti, ja būvē pēc pasūtītāja projekta, tas ir trīs gadi (normatīvajos aktos noteiktais garantijas laiks ir ne mazāk kā divi gadi). Garantijas laikā konstatētos defektus, kas radušies būvnieka vainas dēļ, būvniekiem jānovērš uz sava rēķina, skaidroja LVC Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas projektu vadītāja Ieva Niedra.

Dažreiz garantijas laiks tiek pagarināts, ja būvdarbu laikā tiek konstatētas atkāpes no projekta prasībām, kuras neizpaužas kā redzami defekti, bet pastāv risks, ka defekti var parādīties vēlāk, piebilda Niedra.

"Garantijas remonti uz Latvijas autoceļiem tiek veikti katru gadu. Biežākie remonti ir izskalojumu novēršana, asfalta salaiduma šuves, hermetizēšana, kas rodas arī tad, ja darbs veikts ar pienācīgu rūpību. Izskalojumi rodas, kamēr zāle nav iesakņojusies, bet saduršuve ir neizbēgama riska vieta, ja satiksmi nevar slēgt un abas autoceļa joslas ieklāt vienlaicīgi. Nopietnākie biežāk izplatītie defekti ir iesēdumi un plaisas ceļa segumā, nekvalitatīvi uzstādītas tiltu deformācijas šuves un citi," informēja Niedra.

Centra reģionā šajā pavasarī ir trīs posmi, kuros katrā ir pa pāris bedrēm, taču vēl ir spēkā būvniecības kvalitātes garantijas, informēja Alberiņš. Tie ir autoceļa A6 posms no 120. līdz 129.kilometram (Pļaviņu apvedceļš), autoceļa A6 132.kilometrs (tilts pār Aivieksti), autoceļa A5 posms pie Rīgas hidroelektrostacijas. Papildus tiek minēts autoceļa A8 35,9.kilometrs (Iecavas tilts), kurā ir plaisu tīkli, bet bedru vēl nav.

Vidzemes reģionā defekti objektos, kuros ir aktīvas garantijas, nav konstatēti. Izņēmums ir būvobjekts "Saulkrastu apvedceļa 3.posma būvniecība", kurā ir radušies asfalta seguma defekti - garenšuves plaisas Skultes mezglā, šķērsplaisas Āģes tilta konstrukcijas un ceļa segas salaiduma vietā, kā arī nelielas bedrītes asfalta segumā "Skultes mezglā" uz ceļa V128 pārvada un tilta pār Mazupīti.

"Iemesls šiem defektiem varētu būt ilgā ziema ar ļoti zemajām temperatūrām, kā rezultātā veidojās īpaši dziļš sasalums, kas pārsniedza ceļa segas konstrukcijas biezumu," skaidroja Alberiņš.

Kurzemes reģionā jaunizbūvētajos posmos pavasarī bedres nav parādījušās. Garantijas defekti ir dažos objektos, bet tie nav saistīti ar bedrēm (problēmas ar šuvēm, garenplaisas).

Latgales reģiona garantijas objektos bedru nav, skaidroja Alberiņš.

Patlaban, vizuāli novērtējot, neapmierinošā stāvoklī ir apmēram 3800 kilometri Latvijas autoceļu ar melno segumu, atzina Alberiņš.

Neapmierinošā stāvoklī ir autoceļa A10 Rīga-Ventspils posms no Spuņciema līdz Lielupes tiltam, autoceļa P132 Rīga-Mārupe posms no Mārupes līdz Jaunmārupei, autoceļu A2 Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža un A3 Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža krustojums, satiksmes mezgls pie "Sēnītes", autoceļš P5 Ulbroka-Ogre, autoceļš A5 Rīgas apvedceļš, Rīgas HES dambis, autoceļa A8 Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža posms aiz Jaunolaines, autoceļa A9 Rīga-Skulte-Liepāja posms pie Kalnciema, autoceļa A2 Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža Garkalnes kustības pārvads un daudzi citi autoceļu posmi.

 
Forums » Bizness, Darbs, Nauda » Nekustamais īpašums » Defektus novērsīs uz būvētāju rēķina
Lappuse 1 no 11
Meklēšana: