Svētdiena, 19.11.2017, 08:47
Sveicināti, Viesis
Sludinājumi | Forums | Reklāmraksti | Foto | Filmas
[ Jaunas vēstules · Dalībnieki · Foruma noteikumi · Meklēšana · RSS ]
Lappuse 1 no 11
Forums » Bizness, Darbs, Nauda » Reklāma un Mārketings » 2010 gadā reklāmas tirgus būs mazāks, bet stabils (2010 gadā reklāmas tirgus būs stabils)
2010 gadā reklāmas tirgus būs mazāks, bet stabils
MegaForumsDatums: Svētdiena, 03.01.2010, 12:31 | Ziņojums # 1
Генералиссимус
Grupa: Администраторы
Ziņojumi: 668
Apbalvojumi: 3
Reputācija: 7
Statuss: Offline
Ja vēl pirms 2 – 3 mēnešiem varējām runāt par prognozi nākamajam gadam, lietojot jēdzienus – stagnējoši, viegli krītoši, samazinājums 5 – 10 % apjomā, tad tagad jau varam teikt stabils un, pats svarīgākais, prognozējams.

Lai nešķistu, ka svētku iespaidā ir mainījies noskaņojums, vērojams arī objektīvs makroekonomisko prognožu uzlabojums no vairuma ekspertu puses. Pozitīvie faktori: potenciāla kredītreitinga izaugsme; budžeta pieņemšana, lai arī komersantus neiedvesmojoša, bet tomēr; joprojām stabila nacionālā valūta, lai arī ar iekšējās devalvācijas raksturu. Tas viss rada iespaidu arī uz reklāmdevējiem, kas nodrošina reklāmas nozares asinsriti.

Paredzams, ka reklāmas tirgus 2010. gadā kopumā būs stabils, lai arī reklāmas mediju tirgus varētu pat nedaudz samazināties, salīdzinot ar 2009. gadu, bet satura izveides apjoma pieaugums to, visdrīzākais, kompensēs. Lai vai kādā krāsā mēs domātu par politiskajām kampaņām pirms vēlēšanām, tirgus apjoma pienesumu tās nodrošinās.

Finanšu sektora atdzimšana 2010. gada vidū ir viena no nozares cerībām, un satura veidošanas aktivitāte liecina, ka – ne bez pamata. Plaša patēriņa preču un telekomunikācijas nozares prognozējami paliks stabilas reklāmas investores; farmācija – ar prognozējamu pieaugumu; pārtikas un pārtikas mazumtirdzniecība – turpinās būt nestabilas un izteikti individuālas katrā konkrētajā gadījumā.

Apskatot mediju grupas, zīmīgākās divas ir TV un internets. TV 2010. gadā izcelsies ar savu pārbaudītās vērtības lomu, savukārt internets būs, pat salīdzinot ar 2009. gadu, neprognozējams jaunu projektu un līdz ar to arī reklāmas apjomu ziņā. Klasiskā prese, strādājot ar pozitīvu bilanci, nākamajā gadā saņems nozares aplausus – šādi atgadījumi gan pamatā būs izņēmums, nevis likumsakarība.

Par aģentūrām – vēl gada aizsākumā noslēgsies mediju aģentūru konsolidācija. Par līdzīgiem procesiem radošo (brand) aģentūru segmentā runāt būtu pāragri – radošās aģentūras tāpēc jau arī ir radošas, ka ātrāk pielāgojas mainīgiem tirgus apstākļiem. Radošās aģentūras ir vieglāk pārvērst par radošiem «kooperatīviem», un, biznesa videi uzlabojoties, «pārtulkot» atpakaļ par tā saucamajām pilna servisa aģentūrām.

Nozarē kopumā noskaņojums ir uzlabojies, un to pat varētu raksturot kā možu, atvērtu un jaunu izaicinājumu gaidošu!

Pievienošana: 1925554.png(11Kb)
 
Forums » Bizness, Darbs, Nauda » Reklāma un Mārketings » 2010 gadā reklāmas tirgus būs mazāks, bet stabils (2010 gadā reklāmas tirgus būs stabils)
Lappuse 1 no 11
Meklēšana: